5 výstav, za kterými vyrazit do Prahy.

01.07.2018

Koudelka, Zrzavý, mumie, Charta 77, ale i proslulé kolo favoritka - to jsou pádné důvody, proč navštívit Prahu a její výstavy


Retrospektivní výstava Koudelka: Návraty
Až do 23. září 2018 je možné v Uměleckoprůmyslovém muzeu v Praze obdivovat fotografie světoznámého fotografa Josefa Koudelky. K vidění tu je 300 fotografií rozčleněných do sedmi kapitol, výstava se koná k jeho 80. narozeninám. Jedním z nejpůsobivějších témat jsou Cikáni, soubor fotografií, který je dnes považován za klasické dílo světové fotografie, obdivuhodný je také cyklus "Divadlo". Důležitou roli hrála v životě Koudelky rozsáhlá reportáž Invaze 68, která byla důvodem nuceného odchodu v roce 1970. "Josef Koudelka se stal fotografickou osobností světového významu, nikdy však nepřestal připomínat svoje české, přesněji moravské kořeny," říká Jan Mlčoch, kurátor sbírky fotografie UPM.

Fenomén Favorit
Jezdili jste na favoritce nebo ji snad dokonce pořád máte doma? Pak byste si neměli nechat utéct výstavu v Národně technickém muzeu. Ta potrvá do 30. září. Expozice Fenomén Favorit mapuje dějiny jízdních kol této značky. K vidění je zde na 60 kol - jsou mezi nimi oblíbené, nedostatkové i závodní modely, na nichž naši reprezentanti získali několik medailí na olympijských hrách. Obdivovat lze i kola Favorit vyráběná v současnosti.

Mumie světa
Do 22. července je možné navštívit na Výstavišti Holešovice expozici přinášející fascinující poselství o dávných kulturách a civilizacích. Originální mumie a další artefakty byly zapůjčeny ze světových muzeí, univerzit, vědeckých organizací a soukromých sbírek. Výstava nemá svým rozsahem, historickou a vědeckou hodnotou ve světě obdoby. Jde o mumie z Egypta, Severní i Jižní Ameriky, ale i Evropy. Každý exponát zde odhaluje svůj vlastní příběh.

Jan Zrzavý 
V Muzeu Kampa je možné si až do 8. července prohlédnout díla českého malíře, grafika, ilustrátora a představitele avantgardy ze začátku 20. století. Lze tu obdivovat poetická díla, stejně jako jeho ilustrace k Erbenově Kytici a k Máchovu Máji. Zrzavý vycházel ze symbolismu počátku 20. století, byl vždycky svůj a komponoval velmi pečlivě stavbu svých obrazů, které maloval převážně v noci.


Původní zdroj článku ZDE.